• Home
  • Blog
  • מה הופך סרטון לויראלי ברשת?

מה הופך סרטון לויראלי ברשת?

מה הופך סרטון לויראלי ברשת?


המושג סרטון ויראלי הפך למושג מאוד פופולארי בעידן השיווק באינטרנט. כל אחד שמוציא סרטון לאוויר, שואף להגיע איתו לקהל כמה שיותר גדול. ומה יותר טוב מקהילה שלמה של אנשים שמתלהבים ומפיצים את הבשורה שלך הלאה מבלי שאתה צריך בכלל להתאמץ או לבקש מהם, ומקבל אלפי צפיות בכמה ימים?

אבל בוא נשבור פה מיתוס רגע – רוב בעלי העסקים חושבים שויראלי זה דבר נפלא.

אך למעשה, רוב הסרטים שהפכו בשנים האחרונות לויראליים ברשת, הם לא בהכרח מסחריים….
אלו אנשים פרטיים שתפסו רגע, ובאופן ספונטני, לא ערוך וללא מחשבה, הוציאו אותו לעולם כדי לשתף ולקבל אהדה מהצופים.

כבעל חברה או עסק, המטרה שלך היא להגיע לכמה שיותר אנשים שהם לקוחות פוטנציאליים ולא אנשים אקראיים שאין סיכוי שירכשו את מוצרי החברה או יהיו לקוחות בהמשך.

אז ויראלי זה לאו דווקא טוב…. צריך להיות ויראלי וממוקד. ויראלי זה מושג יחסי בעולם העסקים.

כלומר, אתם רוצים סרטונים ויראליים, בהחלט! סרטונים וקטעי וידאו שיופצו בתפוצה רחבה וישותפו, אך בעיקר ע"י קהילה ממוקדת של אנשים שתואמת לערכי החברה, למסר שאתם רוצה להעביר להם וכמובן גם למוצר.

 

אז מה הופך סרטון לויראלי מלכתחילה?

  • 1. הומור– אחד הפרמטרים החשובים לויראליות. יחסית פשוט לביצוע, כל אחד מתחבר אליו, אפשר להעביר בעזרתו מסר חד ביותר. כשאנחנו מתכננים להיכנס להפקת סרטון חדש שיש לנו בהחלט כוונה שיהפוך לויראלי ברשת, צריך לראות איך לוקחים אלמנטים מהפן הויראלי כדי לעזור לצד המסחרי שלנו.

    לכן, ההימור היותר בטוח זה ללכת הומור, קלילות. להתייחס לסרטון כסוג של קטע סטאנד אפ קצר. הסיבה לכך היא שגם בסטאנד אפ, הבסיס עליו הדברים נכתבים הם לא סתם בדיחות, אלא המציאות. הנקודות הכואבות בחיים שלנו, דברים שאנו מכירים ומתחמקים מהם לפעמים, ובעזרת הומור יותר קל לגעת בהם.

    גם בסרטון עם הומור "סטאנד אפי" זה יעבוד בצורה דומה. לכן, חשוב מאוד לדעת מה באמת כואב לקהל הלקוחות שלך ולגעת בנושא הזה בצורה קלילה ומשעשעת. יחד, זה יביא לתוצאות מעולות!

  • 2. מקורי ומיוחד – יש מיליון כמוך או שאתה מנסה פה משהו חדש? שאלה קריטית שכדאי לשאול את עצמנו לפני שניגשים להפיק סרטון, כדי להבין אם אנחנו בכיוון הנכון לחשיפה גדולה או לא.
  • 3. נוגע, מרגש – אין ספק שזה פרמטר שבזכותו מופצים הרבה מאוד תכנים ברשת. אך בפן המסחרי יותר קשה ליישום ויותר מתאים לגופים כמו עמותות וארגונים שזקוקים לאהדת הצופה כדי לממש את צרכיהם.
  • 4. מפורסמים, התייחסות לסלבס, חיקוי או כל דבר שקשור – יכול להיות גם שימוש בדמויות מוכרות, סרטים, סיטואציות ידועות מהמדיה וכו'. כל מה שיש לו כוח והכרות ראשונית אצל הצופה ויכול לחבר אותו מיידית לסיפור שאתה מספר בסרטון.
  • 5. רמיזות מיניות – זה נכון לסרטונים ויראליים "רגילים". אך בפן העסקי פחות מומלץ להשתמש בהקשר הזה כדי להפיץ את המסר שלך. זה עובד ומושך תשומת לב, אך זה נתון לפרשנות, לאמוציות ולחוסר הבנה מצד לקוחות רבים.


מה עם תוכן? ידע?

אפשרי לייצר תוכן ויראלי שהמהות שלו היא העברת תוכן חדש, אבל הרבה יותר קשה. בעיקר כי לשנות תפיסה של צופים יותר קשה מלהצחיק… זה צריך להיות משהו שנוגע להרבה אנשים, להיות מאוד מדויק ומאוד מוצלח. כמו למשל חברה שמעסיקה מטפלים שתלמד איך להעביר כל כאב ראש בדקה. או סוכנות ביטוח שתגלה סוד קטן ומשמעותי על חסכון אלפי שקלים בשנה.
משהו שיש בו גילוי מרעיש ומיוחד.


אז איך זה נראה בפועל?

הסרטון הזה שהופק בבייקרי, הפך לויראלי בקרב בעלי עסקים והשיג חשיפה של כ-1000 לייקים, למעלה מ-200 תגובות ואלפי צפיות ביוטיוב, וכל זה בימים ספורים בלבד!

מה בעצם היה בו שהפך אותו לויראלי?

  • מקורי ומיוחד – נשמע מובן מאליו, אך יש פה חשיבה שונה כדי להוציא קונספט ייחודי. הרעיון הכללי היא הקבלה של עולם תוכן אחד לעולם תוכן אחד. למשל פה יש השוואה בין עולם הכתיבה ונגיעה בלקוחות לעולם הלחימה של הצלף. יש בזה הזדהות והומור שקל לאנשים להתחבר אליו.
  • נגיעה לקהל לקוחות רחב, במקרה הזה בעלי עסקים להם רלוונטי נושא הסרטון.
  • נשען יש דמות קולנועית ידועה – ניקיטה. הרבה אנשים מכירים אותה והסרטון מספק סוג של פארודיה עליה.
  • איכות ההפקה – יש חשיבה מאחורי הסרטון. יש קונספט, תסריט מוקפד, יש חשיבה על האלמנטים הויזואליים שיצולמו, שמעבירים נקודה ומסר שתואם לנושא. יש חשיבה מה יראה הכי טוב ומקצועי במהלך הצילום. חלק מהעניין זה שימוש באביזרים ("פרופס") שעושים את הסרטון שונה ומיוחד – מקלדת כרימון, נשק הצלפים וכו'.
  • עריכה מוקפדת ואפקטים – לא צריך הרבה, אך כמה אלמנטים כמו הפוסטר על הקיר או השידור בטלויזיה מאחור, כתוביות, כל אלה גורמים לצופה להבין שיש פה משהו מושקע ולהישאר מרותקים. הדבר גם מעלה מאוד את הערך של החברה/ עסק, היות והלקוח מבין שמי שעשה את זה השקיע עבורו במשהו שונה ורציני. התגובה "וואו!, יש פה משהו מושקע!" היא גם אלמנט שגורם לשיתוף שהופך את הסרטון שלכם לויראלי, וזו המטרה כמובן.

סרטון ויראלי הוא כלי נהדר להפיץ את הבשורה שלך ברשת, לעשות רעש ו"באז". אך כדי שזה באמת יעבוד ויביא לך את התוצאות והחשיפה שאתה מחפש, שווה להשקיע מחשבה ותכנון איך לעשות את זה נכון.

להבין מה ימשוך את תשומת לב הצופה ומה בסופו של דבר ידליק אותו להעביר את הסרטון שלך הלאה. כמובן שאנחנו בוידאו בייקרי נשמח לעזור לך בכל שלב בדרך.


כתוב תגובה

We do not share your information with anyone else or publish your email. *Required fields.

Top